26/06/19

Honduras de novo a ferro e fogo

Honduras protest crackdown: Five things to know, por Sandra Cuffe (Al-Jazeera):
The Honduran government announced the nationwide deployment of military forces on Thursday, amid intensifying nationwide protests against President Juan Orlando Hernandez.

Mass demonstrations began nearly two months ago, when teachers and medical professionals took to the streets to protest a series of decrees they say facilitate the further privatisation of health and education.

The movement quickly evolved into nonstop multi-sector nationwide protests and blockades demanding "Fuera JOH" (Out With JOH), using the acronym for the president's name.

At least three protesters have been killed and more than 20 wounded in the last four days alone. Here are five key things to know about the crackdown
Cenas da universidade de Tegucigalpa, onde a policia militar disparou contra os manifestantes, primeiro com gás lacrimogénio, depois com fogo real:

[Alguns eleitores estarão pensando - "este não escreve mais nada além de posts - e frequentemente copy-paste - sobre protestos populares nalgum país qualquer?"; mas a verdade é que é uma boa maneira de dar o meu contributo para o blogue mesmo quando não me sinto capaz de grande esforço mental, e ao mesmo tempo contribuo para divulgar assuntos que não me parece que a comunicação social mainstream esteja a ligar alguma coisa]

2 comentários:

Banda in barbar disse...

não me sinto e não não me sito

Miguel Madeira disse...

Obrigado.